Minimalistické logo pro časopis Pevnost

Když si prohlížíte internet, cestujete po městě, čtete časopisy, všude na vás podvědomě útočí loga. Hezká, ošklivá, jednoduchá, či složitá. Pokud jste grafici, nebo alespoň rádi něco tvoříte, možná vám občas vytane na mysl jak to, či ono logo vzniklo? Trávil nad ním grafik hodiny? Nebo to měl za pár minut z krku a ještě si stačil dát oběd? U některých víte hned, jinde tušíte. Kevin se jedné takové fantasii poddal a jelikož je o články na téma tvorby loga zájem, nevidím důvod proč jeho verzi neposlat dál. Protože logo, to není zdale jen práce u počítače. 

IDEA 1

Jak si udělat vlastní logo časopisu Pevnost? Je to věru jednoduché. 

  1. Stáhněte si font Lovelo (je to free-font, nestojí ani cent).
  2. Otevřete si Inkscape.
  3. Napište "PEVNOST", řez písma nastavte na "Lovelo black".
  4. Označte "O" a nastavte jeho řez na "Lovelo line bold".
  5. Do prostřed "O" ještě udělejte kruh (50×50px).
  6. Nezapomeňte obarvit "O"+kruh nějakou zajímavou barvou, "PEVN_ST" obarvěte černou
  7. Export pro tisk a web.

Máte hotovo!

 

Kevin se ptá:

Jo, čekal jsem, že to grafikovi Pevnosti dalo zabrat víc, než jen pět minut hrubého času. Proto mě to tak štve - jediný invenční počin, respektive jediné, co do toho dal ten grafik ze sebe, je jen ten   kruh. Kde je nějaká kreativita?

 

A Kevin si odpovídá: 

Nicméně, pokud se přes tohle přenesu, tak musím říct, že se mi logo líbí. Hezky moderní, dobře čitelné, lehce se zapamatuje, není nějak složité. Akorát to "O" mi místo pevnosti evokuje labyrint, což - tuším - nebyl záměr (doufám).

Záměr to nebyl, má evokovat níže uvedené. Alespoň dle mého odhadu. 

IDEA 2

A o čem ta tvorba loga je, když je to tak lehké? 

Ne vážně, vytvořit logo, když víte jak na to je velice jednoduché. Práce opravdu na pár minut. Ano, pokud je složitější, s maskotem, nějakým vzorem, možná to dá i hodinovou fušku, Jenže o tom tvorba loga není. Většina lidí, ať už klientů, nebo BFU (běžný franta uživatel) za tím vidí jen těch pár minut strávených u grafického programu, ale tomu všemu předchází hromada práce. 

Před ten seznam šesti bodů si tak pomyslně zařadte ještě těchto pár věcí.

  1. Brainstorming - schůzka s klientem, který načrtne co by to mělo vyjadřovat. 
  2. Zamyšlení se - jak vyjádřit to co chtěl klient? Jít cestou podrobné kresby? Nebo abstrakce?
  3. První skicy - většinou na papír. Nejlépe více návrhů. 
  4. Hledání prostředků - ktresby z internetu, dostupné fonty, inspirativní designy, patterny.
  5. Brainstorming s klientem - výběr finální varianty. 
  6. Skoro finální kresba - jak to bude vypadat tam kde to chci použít? Časopis, web, sponzorské odkazy? Bude to čitelné při 25 pixelech a hezké na plachtě 5x5 metrů? 
  7. ... 7 bodů výše. 

IDEA 3

PS: Všimněte si na výše uvedeném obrázku postavení obou kruhů. Další drobnost, která ten celek nesmírně posouvá.

O čem je tedy opravdu ta tvorba loga?

O nápadu a smyslu pro detail. 

 

 

 

Comments